سرخط خبرها

خبرنگار فقید شهرآرا؛ صدای رسای محله

  • کد خبر: ۸۰۰۷۷
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
خبرنگار فقید شهرآرا؛ صدای رسای محله
مسئولان و اهالی از حضور مؤثر زنده‌یاد «المیرا منشادی» در منطقه ثامن می‌گویند: او علاقه بسیاری به سوژه‌های تاریخی داشت و در تماس‌های تلفنی که با او داشتم، همیشه به‌دنبال معرفی اهالی قدیمی و خانواده شهدا و خیران بود.

نجمه موسوی‌زاده| شهرآرانیوز؛ همان‌طور که شنیدن خبر درگذشت المیرا منشادی، دبیر شهرآرامحله منطقه ثامن، برای خانواده و همکارانش سخت و باورکردنی نبود، برای کسانی که بیش از ۳ سال در منطقه ثامن با او در ارتباط بودند نیز شوک بزرگی به شمار می‌رفت، به‌طوری‌که برخی از آن‌ها در تماس تلفنی پیگیر صحت این خبر بودند و برخی دیگر نیز زمانی که از موضوع مطلع می‌شدند، با جملات «واقعا؟»، «امکان ندارد!»، «چطور این اتفاق افتاد؟» یا حتی سکوت و تکرار جمله، تعجبشان را نشان می‌دادند. ارتباط دبیر شهرآرامحله با ساکنان، کسبه و مسئولان منطقه بسیار صمیمی و دلسوزانه بود. در این مجال کوتاه و برای گرامیداشت نام مرحوم منشادی، مسئولان و اهالی از تأثیر قلم او در منطقه می‌گویند.

به‌یادگار گذاشتن آثار ارزشمند

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه دبیر جوان شهرآرامحله این منطقه بسیار پرتلاش بود، گفت: او در بیش از ۳ سالی که به‌عنوان خبرنگار و دبیر در شهرآرامحله منطقه ثامن قلم می‌زد، با دلسوزی به‌دنبال آگاهی‌بخشی به مجاوران و زائران حضرت علی‌بن‌موسی‌رضا (ع) بود و در این مسیر گزارش‌های بسیار پربار و درخشانی نوشت.
سیدفرهاد حجازی ادامه داد: این بانو در سال‌های فعالیت رسانه‌ای‌اش در منطقه ثامن گزارش‌های شاخصی در زمینه اعتلای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی، به‌ویژه با توجه به موقعیت مکانی منطقه، درباره فرهنگ رضوی، فرهنگ همجواری و همسایگی با امام هشتم (ع) و تاریخ مشهد نوشته است که بی‌شک این آثار ارزشمند به‌عنوان یادگاری ماندگار از او باقی می‌ماند.
وی اضافه کرد: دغدغه‌مندی خانم منشادی برای اطلاع‌رسانی درست و ایجاد پل ارتباطی بین شهرداری و ساکنان و کسبه منطقه همواره در خاطر همسایگان امام رضا (ع) باقی خواهد ماند.

خبرنگاری که جایش همیشه خالی است

معاون اجتماعی‌وفرهنگی شهردار منطقه ثامن نیز اخلاق‌مداری را از ویژگی‌های مهم دبیر شهرآرامحله این منطقه دانست و افزود: این بانوی خبرنگار علاوه بر اینکه در فضائل اخلاقی نمونه بود، به قوانین شهرداری آشنایی و تسلط داشت، به‌طوری‌که اگر شهروندان مسئله‌ای را بیان می‌کردند، زمانی که می‌خواست این معضل را مطرح کند، پاسخ شهرداری را نیز درج می‌کرد و با این کار می‌خواست تا هم مشکل مردمی برطرف شود و هم گزارشی کامل ارائه دهد.

مهدی دانشمند ادامه داد: لبخند، چهره خندان و رفتار دوستانه خانم منشادی با مردم و مسئولان به یک شکل بود و همین روی خوش او باعث شده بود تا مردم ارتباط بهتری با او به‌عنوان خبرنگار برقرار کنند و بتوانند مسائل و مشکلاتشان را در میان بگذارند.

او اضافه کرد: بسیار دلسوز و در حرفه‌اش کاربلد بود و همیشه به‌دنبال راهی برای حل مشکلات موجود در منطقه و نوشتن گزارش‌های خاص و ویژه بود. در چند سالی که در منطقه ثامن فعالیت می‌کرد، همواره به‌عنوان یک خبرنگار دغدغه‌مند قلم می‌زد و بی‌شک جای او در منطقه برای همیشه خالی است.

چشم بینای اهالی محله

معاون خدمات‌شهری شهرداری منطقه ثامن نیز گفت: ارتباط و همکاری من با خانم منشادی به ۳ سال پیش و زمانی که مدیر روابط‌عمومی منطقه بودم، بازمی‌گردد. خبرنگاران چشم بینای روابط‌عمومی و مردم هستند؛ به‌ویژه کارکردن در محلات که کار خبر و اطلاع‌رسانی و روزنامه‌نگاری شکل دیگری به خود می‌گیرد. این بانوی خبرنگار بسیار مردمدار بود و با قلمش نشان داده بود که از موضوعات محلی بسیار آگاه است.

عباس مرادیان افزود: زمانی که به‌عنوان معاون خدمات‌شهری فعالیتم را در منطقه آغاز کردم، باز هم می‌دیدم که او چقدر به مسائل حساس است و نه‌تن‌ها در ساعات اداری، بلکه در زمان استراحتش نیز پیگیر حل مشکلات محلی و مردمی است.

او منشادی را یک فرد متخصص به‌عنوان خبرنگار رسانه محلی دانست و گفت: از زمانی که خبر بستری‌شدن او را شنیدم، جویای احوالش بودم و هنوز هم شنیدن این خبر برایم شوکه‌کننده است. درگذشت او باعث تألم و تأسف همه اهالی و مدیران منطقه ثامن شد.

به‌جا ماندن نامی نیکو

مسئول امور رسانه شهرداری منطقه ثامن نیز با بیان اینکه پیگیری مناسب مطالبات مردمی و تعامل خوب مرحوم منشادی از خصوصیات بارز وی در حرفه خبرنگاری‌اش بود، گفت: در ۵ سالی که به‌عنوان مسئول رسانه روابط‌عمومی شهرداری منطقه ثامن توفیق همکاری با اصحاب رسانه و خبرنگاران را دارم، مرحوم منشادی در بسیاری از موضوعات با پرداختن دقیق، به‌موقع و مطلوب به موضوعات شهروندانی که شهرآرامحله ثامن را به‌عنوان امین خود و رابط مناسبی با مجموعه مدیریت‌شهری در منطقه شناخته بودند، به کمک ما آمد و باعث بهبود تعامل شهروندان با مجموعه مدیریت‌شهری در شهرداری منطقه ثامن شد.

محمد واحدی افزود: همان‌طور که در رسانه‌ها و فضای مجازی واکنش اقشار مختلف شهروندان را به خبر فقدان این خبرنگار خدوم و زحمتکش ملاحظه کردید، کاملا به نیکی از فعالیت‌های این بانوی زحمتکش یاد شده است. امیدواریم که همواره همه فعالان عرصه رسانه و خبرنگاران به‌عنوان چشم و گوش بینا و شنوای آحاد مردم و مخاطبان خود، به‌گونه‌ای در جهت رسالتشان عمل کنند که بعد‌ها از آن‌ها نیز به نیکی یاد شود. به قول سعدی: «نام نیکو گر بماند زآدمی/ به کزو ماند سرای زرنگار»

حل معضل بهسازی پیاده‌رو آیت‌ا... بهجت

نایب‌رئیس شورای اجتماعی محله بالاخیابان با ابراز تأسف از درگذشت دبیر شهرآرامحله، درباره شخصیت و منش او این‌گونه توضیح داد: یکی از ویژگی‌های خانم منشادی پاسخگویی در همه ساعات روز بود. به خاطر دارم هر زمان تماس می‌گرفتم یا پیامکی می‌دادم و موضوعی را با او در میان می‌گذاشتم، جواب می‌داد و سریع پیگیر حل مشکل می‌شد.

مهدی اردکانی ادامه داد: یکی از گزارش‌هایی که پیگیری او باعث شد تا مشکلی اساسی از محله برطرف شود، مربوط به بهسازی پیاده‌رو خیابان آیت‌ا... بهجت بود. شهرداری اقداماتی برای بهسازی انجام داده بود، اما این پروژه مدتی رها شده بود و همین موضوع باعث نابسامانی و همچنین برپاشدن گردوخاک زیادی می‌شد و مسیر رفت‌وآمد را بسیار سخت می‌کرد. با گزارشی که خانم منشادی نوشت، شهرداری دوباره پای کار آمد و پروژه از سر گرفته شد.

او افزود: دبیر شهرآرامحله بعد از چاپ مشکل محله که به او اطلاع داده بودیم، با تماس تلفنی دوباره جویای روند کار می‌شد و از ما سؤال می‌کرد که آیا از حل مشکل رضایت دارید، یا اینکه مشکل دیگری در این زمینه برای شما وجود دارد؟ این خصوصیات او باعث شده بود تا بتوانیم ارتباط بهتری با شهرآرامحله برقرار کنیم.

نمره ۲۰ برای منشادی

نماینده کسبه در شورای اجتماعی محله بالاخیابان نیز با بیان اینکه به کار و اخلاق خانم منشادی نمره ۲۰ می‌دهم، گفت: کسبه نوغان به‌دلیل قدیمی بودن این محله، مشکلات فراوانی دارند و در این چندسال هربار که این مسائل را با او در میان گذاشتم، چه به‌عنوان خبرنگار و چه دبیر شهرآرامحله، بسیار دلسوزانه دنبال برطرف‌کردن این مشکلات بود.

مجید شاهی توضیح داد: ۲ سال پیش، قبل از اینکه کانال فاضلاب در نوغان کشیده شود، بوی بسیار نامطبوعی در این محله می‌پیچید که زندگی را برای کسبه و ساکنان سخت کرده بود. با پیگیری‌های این خبرنگار شهرآرامحله، پروژه کشیدن کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی آغاز شد تا این مشکل حل شود.
او افزود: یکی دیگر از مشکلات اصلی ما روشنایی کم معابر محله نوغان بود که با گزارش میدانی خانم منشادی، این مشکل نیز برطرف شد و روشنایی به محله برگشت.

وسواس در کار

عضو شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان با اشاره به اینکه برخورد خوش دبیر شهرآرامحله زبانزد همه اعضای شورا بود، ادامه داد: او علاقه بسیاری به سوژه‌های تاریخی داشت و در تماس‌های تلفنی که با او داشتم، همیشه به‌دنبال معرفی اهالی قدیمی و خانواده شهدا و خیران بود. می‌گفت معرفی این افراد می‌تواند برای نسل‌های جدید بسیار جالب باشد.
بی‌بی سیدقطبی افزود: یک‌بار برای تهیه گزارش از مداح قدیمی محله همراه او بودم و از نزدیک دیدم که چطور با وسواس زیاد از مداح سؤال می‌پرسد و برایش مهم است تا خاطره و موضوعی از قلمش نیفتد.

قلم‌زدن برای کمک به محرومان

عضو شورای اجتماعی محله پایین‌خیابان که در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای افراد نیازمند نیز فعال است، درباره منشادی این‌گونه توضیح داد: محله پایین‌خیابان ساکنان کمی دارد و این موضوع به‌سبب موقعیت جغرافیایی منطقه است، اما در همین محدوده افراد نیازمندی زندگی می‌کنند که باید به آن‌ها کمک شود. خانم منشادی در تماس‌های تلفنی به‌دنبال معرفی اقدامات ما بود تا از این طریق بتواند بانی خیری برای کمک پیدا کند.

مهین موسی‌زاده افزود: به خاطر دارم مقرر شده بود تا برای زوج‌های جوان بی‌بضاعت جهیزیه تهیه کنیم. خانم منشادی با ارتباط با ما و نوشتن گزارشی در همین‌باره سعی می‌کرد تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی بیشتری جمع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->